Villkor

Betalning och Leverans

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms.

Betalning

Beachkind's webbshop använder tjänsten Klarna Checkout. Det innebär att vi i samarbete med Klarna erbjuder följande betalningsalternativ:

• Fakturabetalning

• Delbetalning

• Betalning med kontokort

• Direktbetalning via bank

Genom att lämna information i kassan godkänner kunden Klarnas villkor för betalningar. Läs villkoren här.

Orderbekräftelse
Vid godkända beställningar erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som
orderbekräftelse. Om du som kund inte fått en orderbekräftelse inom 30
minuter efter beställningen, kontakta oss på hello@beachkind.se

Leverans och frakt

Frakt inom Sverige kostar 39kr.
Leveranstid 2-5 dagar.

Frakt inom EU kostar 69kr.
Leveranstid 5-10 dagar.

När försändelsen är inlämnad för frakt informeras kunden via SMS och/eller e-post.

Om försändelsen är för stor för mottagarens postlåda aviseras kunden via SMS eller e-post
att den kan hämta ut hos ett ombud.

Om Beachkind webbshop  får försändelse i retur på grund av att kunden uppgett felaktig adress
eller ej hämtats ut försändelsen hos ombud kommer kunden att informeras via mejl.
Beachkind webbshop  äger då rätt att debitera en ny fraktkostnad.

Retur och Reklamation

Ångerrätt och returer
Du har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan.
Varan som skickas tillbaka ska vara oanvänd och oöppnad.

Informera oss om retur genom att skicka ett mejl till hello@beachkind.se

Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

Vi återkommer med en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras återfår du köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar.

I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras.
Du returnerar då varan till Watz Ecom Group på adressen:

Watz Ecom Group

Lövholmsvägen 82

11765 Stockholm

Ordernumret ska alltid bifogas försändelsen.

Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den inkommer till Beachkind.

Ångerrätten gäller inte om varan är öppnad pga sanitära skäl.

Vid ångerköp står du för returfrakten på 39kr inom Sverige. Om du har handlat från annat EU land debiteras du 69kr.

När vi har godkänt att varan är i nyskick och ej öppnad,
återbetalas den återstående summan snarast, dock senast inom 30 dagar.

Reklamationer

Vi vill att du ska vara helt nöjd med våra produkter. Om du är missnöjd på något sätt eller har några frågor före, under eller efter beställning, skicka oss ett e-postmeddelande till hello@beachkind.se

Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret
som du fick i orderbekräftelsen.

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så fort som möjligt.

Vi står självklart för alla fraktkostnader vid reklamationer. Tänk på att spara kvittot vid returer i reklamationsärenden.

Allmänt och Skyldigheter

Allmänt
Beachkind's webbshop drivs av Watz Ecom Group AB med organisationsnummer
55932-8717. Vid beställningar i webbshoppen ingår kunden ett avtal med
Watz Ecom Group och godkänner köpvillkoren i sin helhet såsom de utformats
nedan. För att handla hos oss måste kunden vara minst 18 år.

Tvister
Vid eventuella tvister följer Watz Ecom Group Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Rättsliga skyldigheter och ansvarsbegränsning

Även om vi gör vårt bästa för att se till att informationen på denna webbplats är korrekt, garanterar vi inte
dess fullständighet eller noggrannhet; Vi förbinder oss inte heller att se till webbplatsen förblir tillgänglig eller att materialet på webbplatsen hålls uppdaterat. All information som presenteras och eventuella relaterade länkar tillhandahålls endast för allmän information.

Rådgör med din läkare eller vårdgivare för specifika medicinska tillstånd eller problem som du har. Använd informationen och eventuella föreslagna produkter eller ingredienser på denna webbplats på egen risk.
Vi tar inget ansvar för korrekt användning och tillämpning av vår produkt och de resulterande konsekvenserna, såsom solbränna eller hudskador.

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med EU:s
dataskyddsförordning. Du kan läsa mer om vår policy för dataskydd nedan.

Dataskydd

Beachkind månar om din personliga integritet. Vi samlar aldrig in mer information än vi behöver för att kunna ge dig en fullgod upplevelse som besökare och kund på våra plattformar. Och vi säljer aldrig dessa uppgifter till något annat företag.

Den här sidan innehåller information om varför och hur vi hanterar din personliga data.

Varför samlar ni in personuppgifter?
Enkelt uttryckt finns det två huvudsyften: Dels behöver vi information för att kunna hantera och skicka en order till dig i vår webbshop. Det vill säga den kontaktinformation och orderdata du själv skapat vid ett köp. Dels använder våra digitala plattformar data för att kunna ge dig en bättre och mer relevant användarupplevelse – samt för att kunna nå dig med marknadsföring.

Utöver dessa två huvudsyften kan personuppgifter komma att behandlas i rekryteringsärenden, kommersiella ärenden eller andra ärenden där information om en person på något sätt hör av sig till Beachkind.

Vilka uppgifter samlar ni in?
I samband med ordrar i webbshoppen: Namn, telefonnummer, adress, epost och orderdata. Vi samlar aldrig in personnummer och kontouppgifter (däremot kan de betalleverantörer vi samarbetar med efterfråga sådan data, men det delas inte med oss på Beachkind).
I samband med besök på våra digitala plattformar: Vår webbplats beachkind.se använder cookies och våra marknadsföringsverktyg, exempelvis Facebook och Google, använder olika typer av tekniker för att hjälpa oss att nå fram till våra kunder och tilltänkta kunder. I alla dessa fall är datan anonymiserad och vi på Beachkind har ingen möjlighet eller vilja att följa beteenden hos enskilda personer.
Till sist används din epostadress för utskick av reklam och för att bjuda dig på intressant innehåll.

Hur lagras uppgifterna?
Order- och kunduppgifter lagras i de system som används för att driva vår webbshop: affärssystemet, ordersystemet i webbshoppen, betaltjänstens system samt fraktleverantörens system.
Den anonymiserade datan kopplat våra marknadsverktyg sparas olika länge beroende på vilken policy respektive plattform använder sig av. Det är inte vi på Beachkind som sparar den datan och vi kan aldrig se den på individnivå.
Din epostadress sparas därutöver i Mailchimp, ett internationellt system för marknadsföring via epost.

Hur används uppgifterna?
Din orderdata används framför allt för bokföringsmässiga ändamål. Men vår orderhistorik är också något som du själv kan ha användning för. Det går bra att kontakta oss för att få veta vad du tidigare har köpt (se kontaktinfo nedan).
Den anonyma data som behandlas av våra digitala plattformar används för att kunna ge dig en mer relevant besöksupplevelse samt för att kunna nå dig i marknadsföringssyfte.
Vad gäller e-post förbehåller sig Beachkind rätten att göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa. Varje utskick innehåller möjligheten att avregistrera sig från mer kommunikation.

Hur säker är min data?
Webbplatsen beachkind.se inklusive e-handelsdelen drivs från servrar baserade i Sverige. Dessa har backup. Samma sak gäller vårt affärssystem. De personer som har tillgång till datan är anställda på Beachkind, leverantören av vårt affärssystem, fraktleverantörer samt leverantören av vår webbplattform.
Vi använder bara betaltjänster och fraktleverantörer baserade i Sverige.
Internationella marknadsverktyg såsom Facebook och Google kan spara data i servrar som ligger utanför Sveriges gränser.

Hur får jag tillgång till min data?
Skicka ett mejl til hello@beachkind.se så berättar vi vilka uppgifter vi har sparade om dig. Du kan därefter – när vi säkerställt din identitet – be oss att komplettera eller radera uppgifterna.